Om snegle og sne i maj

Jeg børster de enorme snefug væk, som har lagt sig på mine skuldre og min pink baseballcap, inden jeg træder lidt forsigtigt ind i det pæne pasticceria. Mænd fra tresserne og opefter holder “morgenmøde”. De står og sidder i en samlet gruppe og snakker og gestikulerer. En anden ældre herre, én af byens mange ejendomsmæglere, sidder med sin avis ved et bord for sig i hjørnet længst væk. Jeg hilser pænt, lidt forlegent over alle de blikke der hviler på mig, og vælger den største hjemmelavede franske snegl med rosiner.

Fra hjørnet kan jeg høre ejendomsmægleren sige til bartenderen: “Jeg betaler det den unge dame får.” Jeg takker og siger farvel til herrerne og løber videre til den næste bar for at købe de fabriksfremstillede croissanter, som resten af familien foretrækker.

Indrømmet; mændene var gamle og italienske… og jeg var den eneste kvinde udover bartenderen, så det var ikke så sært, at jeg blev lagt mærke til, selvom jeg er på den forkerte side af 45, temmelig almindelig af udseende og iøvrigt var klædt i to numre for store vandafvisende løbebukser.

Det er dejligt at blive set og få komplimenter. Der er kvinder, som synes, at det er forkert at mændene lægger mærke til og evt. komplimenterer vores udseende. Jeg synes, at det er i orden, at vi kigger på hinanden, (jeg kigger på både mænd og kvinder 🙂 ) og føler det lidt sørgeligt, at vi generelt vier mere opmærksomhed til vores smartphones end til vores omgivelser.

sne i maj

Så nu vil jeg lukke computeren, flytte mig fra køkkenet og ind på sofaen til resten af familien og så bare idag forsøge at ignorere resten af omgivelserne, som byder på endnu en omgang sne…

 

 

One thought on “Om snegle og sne i maj

  1. Hej min skat! Ja jo ældre vi bliver jo skønnere er det at få komplimenter. Den chauffør der kørte os fra Funchial nord på til Santana i går syntes også Henning var en klog mand der havde valgt En 10 år yngre og smuk kvinde der kunne tage sig af ham år han blev gammel😉. Herligt. Her regner det og er koldt, derfor er der lige tid til en lille mail. Vi skal heldigvis blive på Dette hotel en nat mere, så vi kan selv bestemme hvor og hvor langt vi går i dag. Travede meget i Funchial i går, smuk by. Nu må det da snart komme det forår, også hos jer. 😘😘 Sendt fra min iPad

    > Den 1. maj 2017 kl. 09.20 skrev Syd for Alperne : > > >

    Like

Leave a Reply

