Huller i paradis

Det er en usædvanlig lun fredag aften, der møder mig, da jeg træder ud af lille alpehytte klokken lidt over syv og lader familien bag mig glad i gang med at indtage aftensmaden. På min skulder hænger en stor vadsæk med yogapude og måtte. Jeg dufter det spirende græs langs vejen og mærker den lune brise i ansigtet. Musikken fra byen kommer mig lokkende i møde, båret herop af vinden.

Uden for Maura´s restaurant og afterskisted danser omkring 15 glade englændere i skitøj og slalomstøvler til livemusik. Ved siden af dem sidder 6-7 unge, rødklædte skilærere og slapper af med deres fyraftensbajer. Jeg hilser og smiler og bevæger mig videre nedad mod byens centrum. En gruppe høje, lyse, pænt klædte svenske turister med deres fine børn er på vej ud for at spise. Har de mon hørt nyhederne?

IMG_8843
Centrum af paradis

Er meldingen om terrorangrebet i Stockholm trængt igennem til dem under opholdet i paradis?

Længere nede ad vejen lyder der høje grin fra endnu et selskab af englændere samlet ude foran Le Brasserie. Duften af grillmad og god parfume er overvældende. Ved den lille plads går jeg forbi kirken, hvor der muren hænger et falmet avisudklip fra sidste sensommer, med en opfordring til at donere blod til jordskælvsofrene i Amatrice.

Hotel Relais des Glacier på den anden side af pladsen huser et bryllupskalas. Gæster i korte skjorteærmer og fine kjoler fester på græsplænen til høj musik. Børnehaven ligger til venstre på toppen af en stejl bakke. Efter 20 minutters gåtur træder jeg ind i den stille, børneforladte børnehave. Flader tilfreds ud på måtten og hører yogalærerens behagelige stemme indbyde til opmærksomhed. Lige nu og her. Præcis som børnehavebørnene og de glade turister. Men tanken om det falmede avisudklip forstyrrer mig.

Lørdag aften nyder jeg en himmerigsmundfuld i selskab med to dejlige veninder og beslutter mig for at handle, næste gang et råb om hjælp trænger igennem et hul til paradis.

One thought on “Huller i paradis

Leave a Reply

