Og hvad så nu?

Sidste forår satte jeg mig ned for at skrive om, hvordan det føles for en dansk storbykvinde at blive omplantet til en lille alpelandsby i Italien. Jeg tog kontakt til redaktøren på Danes (magasin for udenlandsdanskere), som synes godt om min idé og har været en rigtig god støtte undervejs.

Kurset i Litterær Nonfiktion på Danmarks Journalisthøjskole hjalp mig videre med artiklen. Jeg oplevede at være en del af en fantastisk kreativ flok mennesker og blev meget, meget inspireret til at klø på med skriverierne i løbet af de fem dage i Emdrup.

Bedst som jeg arbejdede videre med artiklen fra mit lille køkken/kontor i alperne, læste jeg en kronik i Weekendavisen, som handlede om de ting jeg prøvede på at beskrive. Det kan du læse mere om her.

Og endelig forleden dag udkom den færdige artikel i Danes på side 49!

img_8611

img_8612

Jeg er stolt og tilfreds men også lidt og-hvad-så-nu-agtig?

Tanker om livet i lille italiensk bjergflække set, hørt, duftet, mærket og følt af én som mig har jeg dog stadig masser af, så jeg tror bare, at jeg hygger mig med at skrive videre her på bloggen og håber at du min kære læser nyder at følge med i udviklingen her syd for alperne 🙂

One thought on “Og hvad så nu?

Leave a Reply

