Hvor verden ender

”Han var på vej til lufthavnen, da de ringede fra Sverige og fortalte at hans mor nu var død efter at have fået en hjerneblødning. Han nåede ikke hjem i tide”, fortæller én af pigerne.

Vi er samlet til middag på en lækker lokal restaurant. 5 svenske piger og mig. Vi bor alle sammen i alpebyen og er enige om at netop det er én af ulemperne ved at bo så langt væk fra familien og især vores forældre, hvor mange af dem er ved at blive gamle og få diverse skavanker. For mines vedkommende er det indtil videre heldigvis kun hælrevner og nedsat hørelse 🙂

img_8570

Aftens menu:

Grillede ribben fra ungt vildsvin serveret med karamelliserede løg.

Skål af mørk chokolade med krokant af kaffe, salt og karamel i bunden og toppet med mascarponecreme.

Den velafbalancerede blanding af sødt og salt er for mine smagsløg som 8 perfekte sving i 30 cm iskold og let nysne en frostklar januar formiddag er for min psyke. Med tiden bliver mine smagsløg således oftere tilfredsstillet end min psyke 🙂

Igår sneede det og 4-årig havde veninde på besøg, så jeg fik læst en hel del på sofaen.

Sonnergaard er muligvis for intellektuel til at jeg kan gennemskue den højere morale 🙂 , men han skriver gode historier i et dejligt sprog.

Kongstad kommer ind på at det væsentlige ved at bo i Tisvilde er den bratte overgang mellem høj og lavsæson. Videre skriver han at;  “Man kører gennem byen og ender på parkeringspladsen. De, der synes at det er for kedeligt, vender og kører væk igen og tilbage bliver kun de, (ikke et ord om Dronning Margrethes nytårstale) der kan lide at det er kedeligt.” Han sætter fine ord på mine tanker omkring livet i lille alpeby, hvor verden ender 4 kilometer længere nede ad vejen, og hvor her er seriøst kedeligt uden for sæsonen.

En væsentlig forskel er dog afstanden.

Da min mormor lå for døden nåede jeg ikke hjem fra Italien i tide, det ville jeg nok have gjort hvis det var Tisvilde jeg boede i og ikke syd for Alperne…

 

2 thoughts on “Hvor verden ender

Leave a Reply

