Pasta i perspektiv

Vi snakker så meget om vigtige ting som livet og kærligheden på vej op i liften, at vi næsten er ærgerlige over at skulle afbryde, hver gang vi står af liften og skal nedad bakken igen. Jeg er på ski med god veninde, som jeg ikke ser så tit. Liftkortet gælder til hele dagen, solen skinner og pisterne er øde på denne tirsdag i januar.

Nogle gange er jeg træt af  min husmorrolle og drømmer om den karriere der blev tilbage og langsomt opløstes i det københavnske virvar, da jeg valgte at flytte til stille alpeby. Men for det meste er jeg ret god til at se mulighederne i stedet for begrænsningerne 😉

Vi får tilbagelagt over 100 km pister og stopper først klokken to til tibetansk frokost på Campo Base.

img_8515
Eksotisk mad midt i alperne.

Kyllingestykkerne er røde og dejligt krydret, peberfrugterne er marinerede og sødlige, linserne kogt perfekt og det luftige brød er delikat. Den brandvarme tibetanske the går fint i spænd med menuen, dufter godt og varmer vores hænder, når de favner glasset. Efterhånden som vi tør op, får stillet vores sult og får farven tilbage i kinderne, går snakken igen i højt tempo (og måske også høj volume i den tro, at ingen forstår os).

Det er kun om tirsdagen og kun i vintermånederne her serveres tibetansk mad, hvilket nok er hovedårsagen til, at det er så interessant. Pasta og polenta kan vi jo altid få.

Klokken 4 tager vi afsked og jeg vender, mæt af godt samvær, lækker mad og det herligste skiløb i fantastisk natur, tilbage til min priviligerede husmorrolle.

Måske er husmoren, skiløberen og karrierekvinden i virkeligheden bedst, når de kombineres med andre roller, som sætter hverdagen i perspektiv. Jeg gad trods alt heller ikke at skulle løbe på ski hver dag 🙂 .

One thought on “Pasta i perspektiv

  1. Hej min skat. Du får lige et par citater fra min samling, meget apropos dine nylige indspark.

    ” lykken er at være den, man gerne vil være, der hvor man gerne vil være”. Thorkild Hansen. Og “Den, der er i stand til at foretage sig ingenting, må være i fred med sig selv”. Sebastian de Grazia.

    Det er jo meget godt at vide at der er andre før en selv der har tumlet med livets store Spørgsmål🙄😘

    Sendt fra min iPad

    > Den 26. jan. 2017 kl. 14.38 skrev Syd for Alperne : > > >

    Liked by 1 person

Leave a Reply

