Tirsdag den 23. august 2016

Kære Dagbog

Jeg sidder ved min nye computer i køkkenet og mærker de dejligt flade taster bevæge sig op og ned under berøringen af mine fingerspidser. Min første personlige computer. Mit eget lille rum som jeg kan indrette og bruge som jeg vil. Den sidste tår kaffe smager stadigt dejligt i min mund. 4-årig ser Peppa Pig i stuen mens hun indtager sin morgenmad og 8-årig sover endnu. Solen skinner på det øverste af bjergtoppen og vil først ramme os om et par timer. Så jeg har ikke noget problem med at sidde herinde. Brændeovnen er igang fordi morgenerne her i august kan være ganske kølige.

I dag, efter et par tilløb, har jeg endeligt besluttet at fortsætte med min blog. Præcis et år efter min sidste post. Mærkeligt tilfælde. Absolut ingen har læst mine første indlæg og denne viden er som udgangspunkt beroligende for min præstationsangst.

Hvad har jeg så udrettet i det forløbne år (i vilkårlig rækkefølge)?

  • Er blevet færdig med BA Social Science (ved absolut ikke, hvad jeg skal bruge den til, men har nydt processen optimalt)
  • Har fået min første personlige computer (jeps; fået i fødselsdagsgave af mine forældre. Ved godt at jeg er meget forkælet)
  • Har lagt vores udlejningshytte på Airbnb (første forsøg på karriere som selvstændig)
  • Har været 5 dage i Prag med min mand (min egoistiske fødselsdagsgave til ham – jeg var jo nød til selv at tage med…)
  • Været tæt på flere gange med at løse Weekendavisens kryds og tværs (“tæt på” er en subjektiv vurdering)
  • Fået trykt et debatindlæg i Weekendavisen (det er jeg mega stolt af!)
  • Været på kursus i Skønlitterær non-fiktion på Danmarks Journalisthøjskole
  • Optimeret min hjemmelavet pizza, så vi faktisk ikke gider at gå på pizzeria længere
  • Besluttet at jeg ikke strikker flere trøjer til mig selv (nyder processen men får dem aldrig på) Vil i stedet strikke miljøvenlige karklude!
  • Læst almindelige bøger (sidste bog var “Jeg er Zlatan” – nemlig!)

Blev lige afbrudt af dansk veninde der ringede. Vi aftalte at mødes til kaffe på lille bar i bjergene senere i dag. Kan alligevel ikke lige umiddelbart komme på mere jeg har udrettet på et år… Måske ikke så meget. Måske jeg kommer i tanker om mere og hvis ikke så måske jeg bare skulle være tilfreds med det 😉

Må løbe. Skal vække 8-årig, smøre morgenbolle til ham, på posthuset for husbond og i supermarked efter brød, ost, skinke, cherrytomater og småkager til vores vandretur.

Du hører fra mig igen snarest. Lover det (som 4-årig siger når hun spiser på sofaen og jeg siger at hun ikke må krumme)

Leave a Reply

